Måske du skal bekymre dig om din PR!

Især hvis dit pr-budget handler om taktik som brochurer, særlige arrangementer, taler med journalister og pressemeddelelser.

Venligst ikke få mig forkert. Kommunikation taktik er værdifulde enheder, som opfordrer vi fra tid til anden at flytte en besked herfra til der.

Men, som en virksomhed, non-profit eller association manager, kan du udelade bedst pr har at tilbyde, crème de la crème af PR!

Prøv denne for størrelse. Core pr mission samler ressourcerne og handling planlægning for at ændre individuelle opfattelse fører til ændret adfærd blandt en business, non-profit, eller foreningens vigtigste eksterne målgrupper. Så det fortsætter med at hjælpe en manager overtale de centrale folk til hans eller hendes tankegang, og flytter dem til at træffe foranstaltninger, der tillader deres afdeling, gruppe, afdeling eller datterselskab til at lykkes.

Nu, der er en reel teori bag denne mission, og det er den underliggende forudsætning om public relations: folk handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå, at overtale og flytter til ønsket-handling netop de mennesker hvis opførsel påvirker organisationen mest, pr mission er normalt opnås.

Det er betryggende at bemærke, at den rigtige pr planlægning virkelig kan ændre individuelle opfattelse og føre til ændret adfærd blandt nøgle uden for publikum. OG lige så opmuntrende når du huske på, at din PR indsats skal kræve mere end særlige arrangementer, pressemeddelelser og talkshow taktik, hvis du skal modtage kvalitet pr resultater du tror, du fortjener.

Og disse resultater vil ikke længe i kommende, især når hovedstaden givere eller angive kilder begynder at se din vej; Gæsterne begynder at gentage køb; medlemskab programmer begynder at stige; nye forslag til strategiske alliancer og joint ventures begynder at vise op; politikere og lovgivere begynde kigger på dig som et centralt medlem af erhvervslivet, non-profit eller association samfund; Velkommen bounces i show room besøg forekomme; samfundsledere begynder at søge dig ud; og udsigterne faktisk begynde at gøre forretninger med dig. Hjælpen er på vej, fordi den pr folk som er tildelt til dig kan være af reel brug for dine nye udtalelse overvågning projekt, fordi de er allerede i opfattelse og adfærd forretning. Men være sikker på, at PR-folk virkelig accepterer derfor det er så vigtigt at vide, hvordan din vigtigste eksterne målgrupper opfatter dine aktiviteter, produkter eller tjenester. Først og fremmest være sikker på, at de mener, at opfattelser næsten altid resulterer i adfærd, der kan hjælpe eller såre din operation.

Layout planer for din PR personale re: overvågning og indsamling opfattelser af spørgsmålstegn ved medlemmer af dine vigtigste eksterne målgrupper. Stille spørgsmål som disse: hvor meget ved du om vores organisation? Har du haft forudgående kontakt med os og var du tilfreds med udveksling? Er du fortrolig med vores tjenester eller produkter og medarbejdere? Har du oplevet problemer med vores folk eller procedurer?

At bringe i undersøgelsen virksomheder at gøre udtalelse indsamling arbejde kan koste meget mere end ved hjælp af disse PR folk i jeres i denne overvågning kapacitet. Men uanset om det er dine medarbejdere eller en undersøgelse firma stiller spørgsmålene, målet er stadig det samme: identificere usandheder, falske antagelser, grundløse rygter, unøjagtigheder, misforståelser og andre negative opfattelse, som kan udmønte sig i sårende adfærd.

Her, har du sat et mål sigter til handling på de mest alvorlige problemområder du afdækket i løbet af din nøgle publikum perception overvågning. Vil det være at ordne den farlige misforståelse? Korrekt at brutto unøjagtighed? Eller stoppe det potentielt smertefulde rygte døde?

Et mål kræver naturligvis en strategi til at vise dig hvordan man kan nå den. Bare tre strategiske muligheder er tilgængelige for dig, når det kommer til at løse opfattelse og mening problemer. Ændre eksisterende perception, skabe opfattelse hvor der kan være ingen, eller styrke den. Den forkerte strategi pick vil smage ligesom spareribs med citronsauce. Så være sikker på din nye strategi passer godt med dine nye pr mål. Du bestemt ønsker ikke at Vælg “change” når fakta diktere en strategi for forstærkning.

Nu må dit folk gøre nogle gode skriftligt. Du skal forberede et overbevisende budskab, der vil hjælpe med at flytte din nøgle publikum til din tankegang. Det skal være en nøje-skriftlig besked rettet direkte mod din vigtigste eksterne målgruppe. Vælg din bedste forfatter, fordi han/hun skal komme op med sprog, der ikke er alene overbevisende, overbevisende og troværdige, men klar og saglig, hvis de er til at skifte opfattelse/mening mod dit synspunkt og føre til adfærd du har i tankerne.

Det er tid til at udvælge kommunikation taktik mest tilbøjelige til at bære din besked til din målgruppe opmærksomhed. Der er mange venter på dig. Fra taler, facilitet ture, e-mails og brochurer til forbrugeren briefinger, interviews med medier, nyhedsbreve, personlige møder og mange andre. Men være sikker på, at de taktik du vælge er kendt for at nå folk ligesom dit publikum.

Hvordan du kommunikere dit budskab er en bekymring, fordi troværdigheden af enhver besked er altid skrøbelig. Hvilket er grunden til du måtte ønske at afsløre din korrigerende besked før mindre møder og præsentationer i stedet for ved hjælp af højere profil pressemeddelelser.

Hvis tanken om en statusrapport appellerer til dig, skal du starte en anden opfattelse overvågning session blandt medlemmer af din eksterne publikum for at måle fremskridt. Du kan bruge mange af de samme spørgsmål bruges i benchmark-sessionen. Men denne gang, vil du være på vagt for tegn at den dårlige nyheder opfattelse ændres i din retning.

I tilfælde af, at programmet bremser nede, kan du altid hastighed ting op ved at tilføje mere kommunikation taktik samt øge deres frekvenser.

Bekymring kan være sund, også. Især når det flytter dig væk fra en større vægt på kommunikation taktik og videre til en plan for at gøre noget positivt om opførsel af disse vigtige eksterne målgrupper af jeres mest påvirke din operation. Og især, så når du overbevise de centrale udenfor folk til din tankegang ved at hjælpe med at flytte dem til at træffe foranstaltninger, der tillader din afdeling, afdeling eller datterselskabet til at lykkes.

udgangen

Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på bobkelly@TNI.net. Ordoptælling er 1180 herunder retningslinjer og ressource boks.

Robert A. Kelly © 2005.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.